Eindhoven, 25 oktober 2022.

TANS toont op de ICT & Logistiek beurs een primeur.

TANS lanceert planningstool met data over evenementen

Op 8 november presenteert automatiseringsbedrijf TANS haar vernieuwde planningstool IMPACT tijdens de beurs ICT & Logistiek in de Jaarbeurs Utrecht. In de nieuwe versie krijgen vervoerders inzicht in evenementen die plaatsvinden rondom de geplande route. IMPACT importeert eventdata van de overheid en controleert of deze van invloed kunnen zijn op geplande ritten. Het systeem geeft de planner een signaal, zodat deze de planning kan bijstellen of een update kan versturen als de rit al bezig is. Dit helpt vervoerders om hun operatie efficiënter uit te voeren.

Chauffeursmelding
Als er vanuit de overheid een melding komt als de rit al bezig is, dan ontvangen zowel de planner als de chauffeur tegelijkertijd een melding. Hiervoor is gekozen omdat de planners niet 24 uur per dag aanwezig zijn. Op deze manier worden de chauffeurs te allen tijde direct geïnformeerd. De melding is in de vorm van gesproken tekst.

Uitbreiding van meldingen
De data over wegwerkzaamheden zijn slechts een eerste stap in de doorontwikkeling van IMPACT. Vanaf 2023 worden er meerdere data items geleverd, zoals milieuzones, markten, parkeerzones en files. Alle data wordt geleverd in het Open Trip Model (OTM), een open source data deelmodel voor het delen van logistieke data.

Bezoek ons op ICT en Logistiek
TANS ontwikkelde deze nieuwe functionaliteit in samenwerking met Aventeon, SmartWayz, DefLog, SUTC en met behulp van een subsidie van Stimulus. U kunt de toepassing komen bekijken op de ICT en Logistiekbeurs in de Jaarbeurs Utrecht.
U vindt ons in hal 1 stand B.056.
Aanmelden voor een bezoek aan onze stand kan door hier te klikken.

Voor meer informatie ga naar www.impact-planning.com

TANS levert sinds 1985 automatiseringsoplossingen voor mkb bedrijven in de sector Transport en Logistiek. Met meer dan 400 implementaties is TANS vertegenwoordigd in alle deelsegmenten van het wegvervoer. TANS werkt samen met meer dan 20 partners en is lid van DALTI

Nieuws van TANS
25 oktober 2022 +/- 3 minuten leestijd